ok det är sommarvarmt i mitt kök nu och jag kan sitta här vid min gamla laptopp och skriva en stund
PLockar undan den senaste bilden jag målat och lyfter ner ..

Varför domnar mina fingrar så ofta då jag skriver på min apple lapp top ? Såå irriterande !
Nyss testade jag att disciplinera mitt otåliga längtande efter att få uppleva drömgruppsgemenskapen igen inser jag att jag ju själv inte ens läst om mina egna drömmar på ett bra tag och börjar bläddra bakåt i senaste månadens morgon anteckningar ,som är huu så slarvigt nerkastade . Alltså har jag endast snabbt skrivit ner nån bit ..en bild av drömmen halvt i sömn ännu och sen inget mer . Men där finns övriga dagstankar och det ger nån sorts sammanhang att koppla de fragmentariska drömbilderna till.

inte alls trevligt att konfronteras med min egen otålighet ..men nu sätter jag ändå den rubriken .Och testar hur jag kan koncentrera mej på att hålla mej kvar ett tag .
jag är ju så himla bra på att tänka igenom och noggrant analysera allt möjligt annat jag läser ,ser eller upplever .
såå ..alltså är det just på vissa områden där min koncentration brister ..

nämligen just mina egna drömmar DÄR det som är ett av mina intresse specialområden
hur devilish paradoxical ..blind for the moust obvious and close
Att själv associera och tänka ..imaginera fantisera är såå himla svårt att ta itu med ..för besk insikt .Usch nu blir jag Ännu mer otålig ! Vill genast springa iväg och göra nåt annat som är absoluuut genast nödvändigt .VAAD som helst ..har jag inte ätit frukost, trädgården .ogräset ,gräsklippet,omplantering ..utplantering från växthuset.
ok nu har jag iaf skrivit och associerat lite grann om den fina mormorsdrömmen ,,som jag också skrev ner halvt i sömnen .Och där .. visst är det så att drömbilden bjuder mej på att få se mormor ligga sovande och drömmande där .Och jag vaknar upp går till fönstret ser vad som skymmer utsikten .I rummet där jag begärt att få sova ..vågade tjata på mamma och DRÖMMA
jag minns ännu en glimt av hur det var då . Hur jag gick och bar på tanken ,kan det vara möjligt . hade fått den iden och vågade tro på den .Vågade ta risken ,kanske fick jag också ett nej första gången men gav inte upp ,vet inte hur länge jag måste vänta .
DET finaste rummet som alltid hölls städat för gäster ..men stod tomt under vintern.Minns det gröna el elementet och hur jag eldade i kakelugnen så det måste ha varit på vintern också jag sov där .

Visste att jag behövde ett mellansteg ..lösgöra mej från födelsegruppen ..på väg att gå ut i livet där utanför . Att våga tro på att bli emottagen ,accepterad ,

o