Vilken nära kontakt de verkar få  stjärnorna i de program som görs i ex.v så mycket bättre trots att de verkar vara så helt olika personligheter.

och nu i stjärnorna på slottet .

Det blir stjärnornas fred  inte nåt stjärnornas krig 😉

Tänkte jag , då jag alltmer blev förtjust

i den närhet de ser ut att bygga upp under sin tid där tillsammans .

En ide´för fredsarbete kanske .

Letade upp stjärnorna på slottet i svt play och har  sett de 3 första avsnitten .

Testade förut en gång och då gick det inte att få fram  ,ändrar de under tiden på villkoren 

.Svt 4 verkar ju ha satt många program på sitt premium ,som alltså betyder betaltv.

Förundrad över att jag rycktes med  i

>Kiosk är det turkiska >

Eva Fs frågor där blev så alldeles extra .

Och allt verkar så himla naturligt ,äkta och spontant …jag som inte ens har nån tv för jag tycker det är så många dåliga program,reklam klafs osv

Jag som  Är så frustrerad över alla skräp program ..och stilar också i radion ..så jag knappt ens kan formulera ..vad jag känner

och så är det nåt plötsligt bra

Men kanske spelar de bara upp sina tjusigaste sidor

spelar öppna och kärleksfulla

ja det är lite skillnad på det där vardags äkta ,ändå är dom väl lite speedade

framförallt lyxade

olikt 

liksom det är

en skillnad mellan att ha en  poetisk skrivstil

och att skriva poesi

*******

vara poet

eller  bara råka ha  ett poetiskt språk

***

Annars kommer jag nog att fortsätta vara skeptiskt misstrogen hur

faziken har kvalite’n sjunkit så här

i olika massmedia forum

mest en massa 

marknadsanpassat strunt att betala för att få se reklam 

och bli programmerad

med strunt

SR P1 som jag haft som en sorts tröstande förälder

..ända sen jag minns Lis Asplund ,radiodoktor och min fars lyssnande på nåt program om lagar rättskydd..(särskilt hur det gick till vid skilsmässor,)

Nu tycker jag att det blir bara smalare och smalare vad jag kan lyssna på med nån sorts behållning ,Epstein och Nordegren och naturmorgon ,OBS kulturkvarten ,ibland filosofiska rummet ..försämras Public service så här är det klart att folk i stället läser e-böcker,lyssnar på spotify,läser bloggar  osv

Varför görs inte såna där program med vanliga människor också ..politiker ,världsledare ..mmm hur långt kan man/jag  gå 😉

Då människor öppnar sej ,pratar om sina livs smärtor och minnen verkar nåt alldeles speciellt hända ,och det har vi väl vetat länge.

Skulle sånt också kunna  ersätt en massa enskilda terapitimmar ,där msk sitter utsatta för en enskild terapeuts metoder , KBT -lösningar och korta snabba tricks ..eller får tabletter utskrivna.

Vad som  ligger bakom den där programide’n har jag förstås ingen aning om .Och visst verkar det som om det finns nån producent som instruerar .Det måste finnas med några fräckisar här och där ,inte kan ju ett enda program tros få nån publik utan sånt .

Men ändå det är inslag av verkliga möten,ärlig öppenhet och det får mej att bli tacksam att det ännu får glimta fram några såna dinoussariska rester av seriositet.